12 Eylül 2009 Cumartesi

Akıtma-Krep(fransız pankek)

Geçen her zaman baktığım yurt dışı video sitesinde gezerken bizim bildiğimiz akıtmayı son zamanlaraki adı ile krep'i fransız pankek olarak tarif etmişler. Orayı izledikçe üzülüyorum yoğurdumuz yunan yoğurdu olarak geçiyor vs vs vs...
Tarife döneyim bizimkini herkes bilir bakalım değişik olarak ne koymuşlar dedim bende denedim tadı çok farklı değil. kahvaltılarda üzerine limon sıkıp şeker serperek yiyorlar. Farkı bu.




1,5 bardak un
2 yumurta
bir tutam tuz
1/2 çay bardağı şeker
1 bardak süt
1/2 bardak su
1 kaşık tereyağ(eritilmiş)

Unu eleyin içine ilk önce toz sonra sıvı olan malzemeleri döküp mikserle boza kıvamı elde edene kadar çırpın sonra ısıttığınız tavaya çok az yağ koyup hamurdan bir kepçe döküp iki tarafını pişirin.Limon sıkıp şeker serpip kıvırarak servis yapın.
Afiyet Olsun.

1 yorum:

  1. Güzele benziyor.
    Limon ve şekerle hiç duymamıştım.
    Deneyeceğim..
    Teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...