12 Eylül 2009 Cumartesi

Baklava



Hazır baklava yufkalarını denemek istiyordum uzun zamandır. Bloğu açmam vesilesi ile hemen aldım. Resmini çekmek için ve nasıl olduğuna bakmak için. Gerçekten mucize gibi tadı da oldukça güzel oldu. Ama ev baklavası ile aynı diyemem. Daha sonra açma baklava yapıp onunda resmini koymak istiyorum. Ben paketin üzerinde yazan tarifi uygulamadım. İlle kendimden birşeyler katmak isterim. Bir kiloluk yufkadan yaklaşık altı yüz gram kadar kullandım.

650 gr baklava yufkası
100 gr margarin
50 gr tereyağ
200 gr ceviz
2 kaşık şeker

Şerbeti için
2.5 bardak şeker
3 bardak su
5 damla limon suyu

Hazırlanışı;
İlk olarak yufkaları katlı şeklini açmadan tek tek alıp yağladığımız tepsiye diziyoruz.göz kararı ikiye böldüm ama 4 taneden sonra bir kaşık yağ serpin.Yarım hamuur bittikten sonra şeker ile beraber rondoda çektiğiniz cevizi ortasına serpin sonra 4 yufka kalana kadar tek tek kabartarak hamurun üzerine yayın yufkaları. 4 yufkanın her katına bir kaşık yağ koyarak devam edin Son yufkayı koyduktan sonra çabuk kuruduğu için hemen kesin ve yağını dökün. 180 derece fırına verin.Üzerleri iyice kızarana kadar pişirin.Şerbetine gelince şerbet bildiğimiz gibi kaşıkta kalan son damla kaşıkta kalıyorsa şerbet oldu demektir.Ben baklavayı pişirdikten sonra soğuttum ve biraz bekledikten sonra olan şerbeti kaynatıp baklavanın üzerine döktüm.Kaynar değil sıcak olsun. Artık herkes baklava yapabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...