15 Ekim 2009 Perşembe

Kivili Kek







Eşim kiviyi çok sever ondan evden eksik olmaz ama geçen gün aldığım kiviler çok kötü çıktı bende internette araştırıp kivi ile ne yapabilirim diye araştırırken bir kek tarifi buldum ama tabii kivi üreticilerinin önerdiği bir tarifti ben içeriğini değilsede ölçülerini değiştirip kendi fikrimce uyarladım ve gerçekten çok güzel oldu. Değişik ve sağlıklı bir kek.


6 adet soyulmuş ve çırpılmış kivi
1 çay kaşığı öğütülmüş tarçın
1 çay kaşığı tuzu
3 çay kaşığı kabartma tozu
2 fincan toz şeker
3-4  fincan un(boza kıvamı olacak)
1 fincan sıvı yağ
1 adet yumurta
1 fincan süt
Yapılışı :

Süt, yumurta ve yağ birlikte çırpılır. Ardından sütle nemlendirilmiş un ve çırpılmış kivi karışıma ilave edilir. Hazırlanan pasta hamur, içerisi önceden yağlanmış olan kek kaplarına eşit miktarlarda bölünür ve ardından kap içerisindeki pasta hamuru üzerine fındık, fıstık vb. yerleştirilebilir. Kahverengi altın rengi kıvamına kadar veya 20 dakika süreyle 180oC’de pişirilir ve sıcak olarak servis yapılır.

5 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. http://kizkardeslersofrasi.blogcu.com/kivili-kek/5342543

    bu linkteki resim aynı fakat tarif başka mı sanki...

    YanıtlaSil
  3. Kart o blogdaki tarifi yazanda bendim :) dene güzel oluyor sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,

    Ben Ayla, cicimi cici siteni çok begendim, muffin harika görûnûyor. Ellerine saglik, tanismamiza memnun oldum. Basarinin devamini diliyorum. Mutlu yillar...

    YanıtlaSil
  5. Hi I do not agree with all of you!

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...