1 Şubat 2010 Pazartesi

Çikolatalı Sufle

Sufle sufle heryerde bir sufledir almış başını gidiyor. Ben daha önce hiç sufle yemedim. Yoğun çikolata tadını çok sevmem bitter ile yapılınca acı bile geldi ama çikolata severler için kesin yenilmesi gerek diye düşünüyorum. Çünkü çikolata sevsem asla vazgeçmezdim herhalde diye düşünüyorum. Yaptığım tarifi evimde sadece bir yumurta olduğu için oradan buradan gördüğüm tarifleri aklımda birleştirerek kendim yaptım. Eşim denek oldu her zaman ki gibi yeter diyene kadar zorlamaya kararlıyım. :) Ve çikolata sever biri olarak beğendi. Bana dediğim gibi çok ağır geldi portakallı sufle vs deneyeceğim ama...Gece ve kaplar güveç olunca resim biraz karanlık çıktı kusura bakmayınız lütfen.



1 kaşık tereyağ
2 kaşık un
1 bardak sütten bir parmak süt fazla olacak
1 bardak damla çikolata
1 kaşık krema
1 yumurta (beyazını kar yapıyoruz)
2 kaşık pudra şekeri

Yağ bir tencerede eritilir ve un eklenir bir süre karıştırılır sonrasında süt eklenir ve kaynayana kadar karıştırılır. Ateşten indirir indirmez çikolata ve şeker eklenir karıştırılır. Ilınmaya bırakılır. Bu arada yumurta beyazı kar haline getirilir. Ilınan çikolatalı harca  yumurta sarısı ve krema eklenir. En son kar haline getirdiğiniz yumurta akı eklenir ve bir kaşıkla sekiz çizerek karıştırılır. Önceden iyice yağlayıp şekerlediğimi sufle kaplarına konur. Güveç, çay fincanı işinizi görecektir. 180 derecede 20 dk tam kıvamında oluyor içine su koyduğunuz bir tepsiye dizmeniz lazım. Afiyet bal şeker olsun...

2 yorum:

  1. aksam yemek sonrasi tatlilardan en cok sufleyi severim. eline saglik.

    YanıtlaSil
  2. bloğumu ziyeret etmişsiniz çok teşekkürler....sufle harika gözüküyor...bende bir tane sufle tarifi var...ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...