24 Ocak 2010 Pazar

Pekmezli Kabak Tatlısı

Kabak tatlısını çok sever eşim. Pazar da çok güzel olur kabak o yüzden pazara gidersem kesin alırım. Hem hafif hem çok sağlıklı bir tatlı içinde ki lif oranı yüksek. Pekmez ayrı bir güzellik katıyor. Bakalım sizde beğenecekmisiniz?


1 Kilo kabak
1,5 bardak şeker
2 kaşık pekmez
Bol ceviz (biz ceviz almayı unutmuşuz fındık koydum yakıştı)

Kabakları yıkıyoruz ve istediğimiz büyüklükte doğruyoruz çok inceltmeyin derim. Üzerine şekeri gezdiriyoruz ve pekmezi döküyoruz üzerine. Ortalama 2-3 saat bekletiyoruz. Ama şart değil acilse hemen yapabilirsiniz. Kısık ateşte ortalama 20 dk pişiriyoruz. Kabağına göre değişir o yüzden çatalla kontrol edin. Bırakın içersinde soğusun. Tabağa alıp üzerine ceviz veya fındık tozu gezdirin. İsterseniz tahin çok az olmak kaydı ile koyun. Bana ağır geliyor ondan kullanmam tahin. Ama tadı az gelirse tahin ile destekleyebilirsiniz. Bu arada bu tarif çok tatlı olmuyor ama ben aşırı tatlı sevmeme göre bana yetti.
Afiyet olsun...

7 yorum:

  1. Tatlınız çok lezzetli ve iştah açıcı görünüyor. Hemen bende deneyeceğim, tarif için çok teşekkürler. Daha çok tatlı tarifi eklerseniz sevinirim :)
    Damla

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık güzel olmuştur.bide aynı şekilde borcama koy bekletmeden fırına at 180 derecede suyunu çekene kadar pişir,fırını kapadıktan sonra 10 dak kapağını açmadan beklet.bu arada başlagıçta kabağa 1/2 çaybardağı sudan fazla su koyma fırında çok sulanıyor.Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
  3. merhabalar pekmezli hiç denemedim bu sefer deyeceğim tarifleriniz çok güzel emeğinize sağlık sevgiler ve dostlukla..

    YanıtlaSil
  4. Canim merhabalar, beni cok güldürdün
    Allahim senide güldüre.
    Haa bu arada kabak tatlisina bende bayilirim, nefis olur, pekmezlisini hic denemedim ama daha da güzel olacagina eminim, ellerine saglik.
    Bu arada 250$ kurabiyem senin icin bedava buyur al ama o yufka kirintisi degil, "Yulaf" kirintisi".
    Türkiyede de satiliyor yulaf ezmesi olarak sanirim yaprak yaprak kuru yulaf, file badem gibi, benzetme belki tam olmasada öyle birsi. Ben ayriyeten rondodan tekrar gecirip un gibi yapiyorum. Favori kurabiyelerimdendir. Anita arkadasimin kulagi cinlasin.
    Bende sizi listeme aliyorum, görüsmek üzere sevgiler....

    YanıtlaSil
  5. Bazen bakar görmez uydurur derler ya işte ben yulafı yufka okumuşum :))) Sağol canım..

    YanıtlaSil
  6. afiyetler olsun çok güzel olmuş
    ben de iki aşamalı pişriyorum biraz pişiyor ocağı kapatıyorum bir süre sonar tekrar pişiriyorum.

    YanıtlaSil
  7. merhaba ziyaretiniz ve yorumunuz icin cok tesekkür ederim tarifleriniz cok güzel biraz okudumda takibe aldim insallah hep görüsürüz tatlida enfes ellerinize saglik sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...