4 Şubat 2010 Perşembe

Egenin Ünlü Lokma Tatlısı

Burada heryer de lokmacılar var ve gerçekten çok güzel. Bende buralı bir arkadaştan alıdığım tarifi uyguladım çıtır çıtır harika oldu.



4 bardak un
1/2 pk yaş maya
1 tatlı  kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Ilık su

Kızartmak İçin;
Bol Sıvıyağ

Şerbet için;
3 bardak şekr
3 bardak su
6-7 damla limon suyu

Bir kapta ılık su maya şeker ve 2 kaşık un karıştırılır ve mayalanması beklenir. Hamurun ortasını havuz gibi açtıktan sonra maya ve geri kalan malzemeler eklenir. Ilık su ile yoğurulur. Ekmek hamuru gibi olacak cıvık ele yağışan bir hamur. Oda sıcaklığında 1 saat bekletilir.

Bu arada şerbet kaynatılır ve soğutulur.

Sıvıyağ iyice kızdırılır ve altı hafif kısılır. Elimizle toparladığımız hamuru yumruk yapıp hafif sıkıyoruz ve küçük bir kaşık yardımı ile kızgın yağa düşürüyoruz. Arkadaş şekerli suya batırdığı kaşıkla yapıyormuş bu işi ben sıvıyağa batırdığım kaşık ile yaptım. Tava dolunca ve bütün hamurlar yağın üzerine çıkınca delikli kepçe(adını unuttum) ile sürekli çeviriyoruz. Kızarında yağdan alıp direk soğumuş şerbete atıyoruz ve hafif karıştırıp hemen servis tabağına alıyoruz. Bütün hamurları kızartıp şerbetledikten sonra üzerlerine tarçın ve hindistan cevizi serperek servis yapıyoruz. Afiyet Olsun...

12 yorum:

  1. İzmir e her gitdiğimde mutlaka caddelerde lokma dagıtanlarla karşılaşıyorum ve tadı cok guzel oluyor..
    Ellerınıze sağlık.

    YanıtlaSil
  2. memleketim memleketimvarmidir ondan guzeli:)egeli olarak bunu soylemek en dogal hakkim dgilmi ama her nekadar sokaklarda hayir icin dagitilsada bircok tatliya degisemeyecegim birlezzet ellerine saglik canim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık kuzucum.bende birgün yapmayı düşünüyorum tarifi verdiğin süper olmuş.

    YanıtlaSil
  4. Üniversite için Manisa da bulunmuştum orda da durum aynı idi
    sokaklarda lokma dağıtılırdı çok hoşuma giderdi. bu ege bölgesine has bir uygulama sanırım ..
    tadı hala damağımda valla .Gerçi sizin resmi göremiyorum ama güzeldir eminim...
    sevgiyle kalın .......

    YanıtlaSil
  5. Yorumlar için teşekkürler buraya has bir durum bu bende ilk defa buraa görürüm bazende keşkek dağıtılır. Enteresan ama bir çok yere örnek olması gereken bir durum.
    Sevgi canım neden göremiyorsun acaba? Arkadaşlara sordum onlarda sorun yok. Belki izinlerinle ilgilidir.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar canim,
    Harika bir tad bende bodrumda bu citir citir lokmadan yedim ve kendimde denemistim cok güzel oluyor. Bir ara tarifi bozdum yapamamistim. Simdi seni tarifi dosayam aliyorum. Yeniden yapacagim, sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Günaydın
    Elinize sağlık gerçekten güzel görünüyorlar.
    Ama ben bu lokmaları şerbetsiz daha çok seviyorum. onun için şerbete atılmadan alıyorum.:))))

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  8. Bayilirim lokmaya arada biz IZMIRliliigm tutar benimde.
    Sevgielr,
    sefa

    YanıtlaSil
  9. Canım,
    Bursa nutkunu yazabilmen için yorumlarına yazdıklarım olmadı mı? Atatürk'ün altında göremeyince merak ettim.
    Sık sık görüşmek dileğiyle,
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  10. ellernize sağlık.çok severim lokma tatlısını.sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. lokma tatlısını deli gibi severim teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. canım ev sahibeliğini merakla takip ediyorum cok basarılı gidiyor tebrikler

    kolay gelsin

    porselendemlik

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...