31 Ocak 2013 Perşembe

Hamburger Ekmeği


Hamburger ekmeği evde nasıl olur diye bir deneme ile denediğim ekmek bu. İnternette başka şeyler için gezinirken resmine vurulup yapmaya karar verdiğim bir tarif oldu. Ben istediğim sonucu alamadım biraz sandviç ekmeği gibi oldu desem daha iyi benim damak tadıma uymadı. Ama eşim sevdi. Denemek isterseniz tarifi aldığım site için tık tık.

Malzemeler;

 15 gr toz şeker(şekeri az geldi)
15 gr yaş maya
200 ml süt
25 gr tereyağ
1 iri boy yumurta
550 gr un
2 tutam tuz(tuzu az geldi)
Susam
Yumurta sarısı


Yapılışı;

Hamurun malzemelerini ekmek yoğurma makinemde yoğurdum. 1:30 dk sonra ilk kabarma işlemini tamamlamış oldu sonra hamburger ekmeklerini şekillendirip bir yarım saat daha beklettim, üzerine yumurta sarısı sürdüm susam serptim. Sonra önceden ısıtılmış 180 derecede pişirdim. 
Denemelerim devam edecek...


1 yorum:

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...