10 Mart 2013 Pazar

Dumanı Üstünde İnegöl Köftesi ve Bakla Kızartma


Bakla kızartmayı daha öncede yapmıştım. Eşim bakla yemez bu sebeple onun sevdiği bu tarifi bulunca sık sık yapıyorum. Ortasına da yoğurdu dip sos gibi yerleştirme fikri geldi aklıma ki daha bir şahane oldu tarif. Kesinlikle denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler;

Yarım kilo bakla 
1 kaşık un
1 yumurta
1/2 bardak kadar su
1/2 çay kaşığı karbonat
1/2 kaşık tuz

Kızartmak için ;

Sıvı yağ( ben fındık yağ kullanıyorum)

Yoğurt karışımı için;

 2 kaşık yoğurt 3/1 demet doğranmış dereotu az tuz karıştırılır.

Yapılışı;

Baklaları tel süzgeciniz varsa buharda yoksa suda haşlayın. Ayrı bir yerle yumurta, un, tuz, karbonat ve suyu çırpıp sulu bir akıtma karışımı hazırlayın. Haşlanan baklaları bu karışıma bulayıp kızartın.

Ortaya yoğurdu koyup kenarlara baklaları dizerek hoşbir görüntü sağlayabilirsiniz.


Gelelim İnegöl Köfteye, eşimle ilk önce bir yerden satın alıp yaptık ben tabii malum ben bunu yaparım nidaları ile dolaşırken bir kaç tarif denemesi yaptım herkes yok bir gün bekletin vs gibi şeyler yazmış yapa yapa pratiğini aldım şimdi sizi asla yanıltmayacak bir tarif vereceğim. Bayılacaksınız garanti ediyorum.

2 kişilik;

250 gr kıyma (kuzu yaptım)
1 çay kaşığı karbonat
1/2 tatlı kaşığı tuz
1/2 tatlı kaşığı kara biber
1/2 tatlı kaşığı kimyon
1 küçük soğan

Yapılışı

Kıymayı bir kesme tahtasının üzerine alın üzerine baharatları, tuzu ve karbonatı ekleyin ve bıçakla doğrar gibi kesin kenarlardan içeri bıçakla toplayarak tekrar tekrar kesin. Sonra rendenin ince tarafı ile soğanı rendeleyin elinizle yoğurun önceleri cıvık sonradan kendini toparlayan bir köfteniz olacak. 15 dk dolapta dinlendirin. Sonra elinize bir top olarak aldığınız köfteyi uzun olarak şekillendirin. Akabinde bıçakla kesin. 220 dereceli fırınla su dolu bir tepsinin üstüne koyduğunuz fırın telinde pişirin. İnegöl köfte çok pişmez toplamda 15 dk da pişmiş olacak bu sebeple gözünüz fırında olsun ilk 10  dk da köfteleri ters düz edin. 

Dip not: Kasaptan isteyeceğiniz biraz kuyruk yağını köfteleri yerleştirmeden önce sıcak ızgaraya sürerseniz köfteleriniz daha güzel olur.

Sağlık ve Afiyetle Kalın...








2 yorum:

  1. et olursa köfte olsun derim hep canım.ellerine sağlık.afiyet bal olsun.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bakla kızartmasımı vavvv nasıl bişey bu çok merak ettim elinize sağlık...harika bir menü olmuş sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...