2 Mart 2013 Cumartesi

Portakallı Tiramisu


Uzun zamandır aklımda olan ve yapmak istediğim bir tatlıydı portakallı tiramisu. Benim yapmak için tasarladığım çok farklıydı ama internette gezerken kedi dili ile yapılmış olanını gördüm. Ben tiramisuyu kendi bildiğim usul yapıyorum ve içine likör ekliyorum. Bu sebeple tarif aynı değil ama fikir Pelin Chef ten alınmıştır. Şiddetle tavsiye edilir.

Malzemeler;

1 paket kedi dili bisküvi
4 portakal
1/2 çay bardağı portakal likörü(isteğe bağlı)

Muhallebisi için;

2 su bardağı süt
2 yumurta
3 kaşık un
5 kaşık şeker
1 portakalın kabuğunun rendesi( sadece üst kısmı ince rende ile rendeleniyor. )
1 paket vanilya
1 paket labne

Üstü için;

Kaliteli kakao

Yapılışı;

İlk olarak muhallebiyi hazırlayın. Labne ve vanilya hariç bütün malzemeyi karıştırıp pişirin. Labne ve vanilyayı ekleyip karıştırın. Ilınmaya bırakın.
 Ortadan ikiye kestiğimiz (tırtıklı bıçak ile) kedi dillerini portakal ve likör ile karıştırdığımız batırıp dik olarak kelepçeli kalıbın kenarına dizelim sonra ortasını kaplayalım. Muhallebinin yarısını koyup ardından tekrar bisküvi ekleyelim ve muhallebinin kalanını koyalım.

Üzerine kakaoyu eleyelim. Bir gece beklerse tadından yenmez.

Afiyet ve sağlıcakla kalın.





5 yorum:

  1. mis gibi kokulu kokulu harika olmuştur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Canım bende deneyeceğim, çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Canım bende deneyeceğim bu tarifi. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Merhaba blognuzu çok beğendim hemen izlemeye aldım.Tremisuyu çok severim ellerinize sağlık bir dilim yemek isterdim lezzetli görünüyor.:)Bende sizi blogma bekliyorum umarım katılırsınız sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar ellerinize sağlık,nefis bir tiremusu olmuş..sevgiler..www.nurlumutfakta.blogspot.com..

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...