11 Ağustos 2013 Pazar

Tereyağlı Cevizli Kurabiye



Bu tarifi eskiden annelerimizin yaptığı cevizli tuzlu kurabiyeyi ararken buldum. Chefika'nın mutfağı yapmış güzel bir tarif ağızda dağılıyor ama bana tuzu çok geldi. Şekerle tuzun dengelenme durumu bir garip ağızda dağılması ise mükemmel ben sütün yanında sabahların tükettim. Tabii diyetten önce oldu bu yemeler şimdi sadece resimlerine bakıyorum. Tuz konusunda bence şekerden de tuzdan da birer kaşık kesilse harika bir tarif olur ama bu şekilde de yapıp deneseniz fena olmaz diyorum ya, tuzu çok mu değilmi damak tadına göre seçilecek...

Yapılışı;

250 gr tereyağ
2 tatlı kaşığı tuz
4 yemek kaşığı şeker
1 yumurta sarısı( akı üzeri için ayrılacak)
1 bardak ceviz( rondada çekilmiş)
1 kabartma tozu
3 bardak un( 2,5 koyun sonra yarımı ilave edin malum herkesin bardağı aynı ölçüde değil)

Bütün malzemeleri yoğurun büyük ceviz parçaları kopartın elinizde yuvarlayın. Önce yumurta akına sonra susama batırın( ben çörekotuda kullandım) önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında 15-20 dk kadar pişirin.

Afiyet ve sağlıcakla kalın...

1 yorum:

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...