3 Aralık 2013 Salı

Ispanak Kök Çorbası


Ispanak çok besleyici bir sebze ve ben kökünü bir kaç sefer salata olarak kullanmak dışında genelde atarım ama artık güzelce yıkanıp küçük doğranıp doğru buzluğa. Geçen sene bu çorbayı bir komşumda denemiş bayılmıştım. Eve ıspanak alınca hemen denedim. Enfes bu çorbayı sizlerde deneyin isterim.

Malzemeler
1/2 kg ıspanak kökü ve minik yapraklarından toplamda bir buçuk avuç kadar ufak doğranacak.
1 kaşık salça (biber ve domates karışık)
1 bardak haşlanmış nohut
1 bardak bir taşım kaynatılıp suyu atılmış yeşil mercimek
1 limon suyu
1 lt su
1 tatlı kaşığı tuz( silme)
 zeytinyağ

Yapılışı;

Soğanlar yağda kavrulur salçası eklenir bir iki çevirdikten sonra ve ıspanak kökleri  eklenir ve bir müddet karıştırılır. Üzerine su eklenir. Kaynadıktan sonra nohut ve mercimek eklenir bir taşım kaynatılır. İsteğe bağlı olarak baharat ekleyebilirsiniz ben nane ekledim mesela ama tarifte yoktu. Ateşten indirmeye yakın tuz ve bir limonun suyu eklenir bir taşım daha kaynatılır.Servise hazır.

Sağlık ve Afiyetle kalınız...



1 yorum:

  1. Merhaba.Hep denemek istiyordum.Alışkanlık sanırım bir türlü elim gitmiyordu yapmaya.Ama çocukların da yiyebileceği harika besleyici bir çorba.Ispanağın kökü en vitaminli yeriyimiş.Yazık olmamalı gerçekten.Elinize sağlık.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...