28 Ocak 2014 Salı

Anasonlu Kıtır (Gevrek) ve Helix



Bodrum da yiyebileceğiniz güzel tatlardan anasonlu gevrek. Ben Bodrumun ünlü pastanesi Karadenizliler'e uğradığımda kesin alırım. Şimdi her yerde var diyebilirim ama yağlı bir kurabiye olduğu için evde nasıl yaparım derken Pelince Lezzetlerde denk geldim. Tarif çok güzel ve sonuç bu ama yediğimiz anasonlu gevrek bu kadar kalın değil neredeyse zar gibi açılmış olmalı sonradan o şekilde de yaptım ve birebir aynı oldu. Yapınca resmini tekrar eklerim.

Malzemeler;
250 gr un
1.5 yemek kaşığı anason
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay bardağı su
1 çay bardağı sızma zeytinyağı (taş sıkım olunca harika oluyor)

Bütün malzemeleri yoğuruyoruz. Tezgaha hafif un serpip merdane yardımı ile hamurumuzu açıyoruz. İsterseniz ikiye bölün daha kolay oluyor. Daha sonra neredeyse arkası görünecek kadar açıyoruz. Sonra koparmadan merdaneye sarıp tepsiye yayıyoruz. 

Bir bıçak yardımı ile kareler kesiyoruz. Resimdekinden daha büyük kareler olmalı, Sonra üzerine istersek dilimlenmiş zeytin, dereotu, kaşar rendesi, kekik, pul biber tarzı şeyler serpiyoruz. 180 derecede 10 dk pişiriyoruz. Kapalı bir kapta bir hafta dayanır.

Afiyet olsun...

Helix




Yeni başladığım bir dizi aslında yeni bir çok diziye başladım ama bu dizi en tavsiye edilesi olanı bence. Konu kısaca hastalık önleme ve yayılma merkezinde çalışan ve çok önemli olan bir bilim adamının abisine bulaşan ve dünya için çok tehlikeli bir virüse karşı verdiği savaş. Henüz üç bölüm oldu kaçan bir şey yok izleyin seveceksiniz. Tabii bilim kurgu seviyorsanız. :)

2 yorum:

  1. anasonlu kıtırlar tam benimseveceğim tarzda. mutlaka yapılacak.
    dizi de çok ilgi çekici. acaba ulusal kanalların birinde mi yoksa netten mi izleniyor?

    YanıtlaSil
  2. Cok klasik olacak ama bizde tv acilmiyor cok fazla cnbc-e de belki vardir. İnternetten izliyorum ben yada indiriyoruz oyle izliyoruz. Anasonlu gevrek bir harika tavsiye ediyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...