19 Mart 2014 Çarşamba

Sable Hamuru ve Kurabiyesi

Sable hamuru buzdolabında bekletilmeye dayanıklı ve özellikle katlı kurabiyeler için kullanılan bir hamur türü. Pastaneler de yediğiniz ortası reçelli kurabiye bu hamurla yapılıyor. Bu tarif Anna Olson'dan ve gerçekten sonuç güzel. Bu tarifle yaptığım çeşitli kurabiyeleri, nasıl çeşitlendirebileceğimiz yaptıkça koyup anlatacağım. Ama bu hamur dolabınızda yapıp beklete bileceğiniz bir misafir geldiğinde çıkartıp pişirebileceğiniz bir hamur.



Hamur için;

140 gr tereyağ
140 gr pudra şekeri
1 yumurta sarısı
1 yumurta sarısı( haşlanmış)
1/2 çay kaşığı vanilya (özüt varsa alaa)
1 + 4/3 bardak un

Bir çırpıcı ile tereyağ ve pudra şekeri çırpılır.İçerisine yumurta sarısı ve rendelediğiniz haşlanmış yumurta sarısını ekleyip tekrar biraz çırpıyoruz daha sonra katı malzemeleri ekliyoruz. Her hangi bir kabartıcı kullanmıyoruz. Bu hamur dinlenmeyi seven bir hamur. Buzdolabında 2 saat bekletiyoruz. Daha sonra şekillendiriyoruz. 160 derecede pişiriyoruz. Ben kayısı marmeladı ile tatlandırdım. Siz evdeki herhangi bir marmeladı kullanabilirsiniz.

 Afiyet Olsun...

2 yorum:

  1. Anna Olson'un bu kurabiyeleri yaptığı bölümü izlemiş ama ölçüleri almamıştım. Ne kadar güzel oldu bu tarife ulaşmak.. Ellerine sağlık, nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    takibe lamk ıstedım ancak ızleyıcıler gadgetınızda sorun var.Çozum ıle ılgılı bılgı almak ıstersenız blogumda var.
    çok hoş bır blogunuz var , takıp etmek ısterım .Sizi standlı mıxer ararken buldum.
    GFC duzeldıgınde haber verırsenız takıbe almak ısterım , sevgıler

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...