12 Aralık 2014 Cuma

Elmali Kurabiye



Elmali kurabiyeyi sevmeyen cok az kişi vardır herhalde. Bende bayiliyorum kendilerine geçen gün evde elmalar gözüme batmaya başlayınca dedim haydi kurabiye yapmaya. Ve klasik elmali kurabiye hamuruna biraz daha kıyır kıyır olsun diye nişasta eklemeye karar verdim. Elmali harca ceviz yerine fındık koydum. İyi ki diyorum çünkü harika oldu gerçekten.

Malzemeler

Hamur için;

2,5 su bardağı un
1\2 su bardağı nişasta
125 gr margarin( 5 kaşık)
1 yumurta
1 çay bardağı yoğurt
3 kaşık pudra şekeri
1 paket kabartma tozu

İç malzeme;

3 iri boy elma
3 kaşık şeker
1tatli kaşığı tarçın
1\2 bardak fındık içi

Yapılışı;

Hamur malzemeleri için herşeyi bir kaba koyup iyice yoğrulur.
Elmalar rendelenir ve tencerede biraz pisirilir ve seker eklenir. Suyunu salıp hafif reçelleşmeye başlayınca tarçın eklenir. En son ceviz eklenir ve karıştırılıp soğumaya bırakılır. Hamurdan  ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılır. Üçgen şeklinde açılır. Geniş olan kısmına harçtan bir kaşık konulur. Ve sarılır.

200 dereceli fırında hafif pembeleşene kadar pişirilir.
Soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpilir. 

Sağlık ve afiyetle kalın...

1 yorum:

  1. Ne zamandir yapmiyorum aslinda cok seviyoruz,sizin tarifinizle bende denemk isterim,hafta sonu insallah,bende yumusak seviyorum nedense...elinize saglik...

    YanıtlaSil

Yorum blogcuyu hep mutlu eder. Beni mutlu ettiğiniz için şimdiden teşekkürler...